Kontrast:
  • SHIFT + ALT + 1 do 9 - Wybór menu
  • ESC - Anulowanie podpowiedzi

Adrszpaskie Skały

Dnia 23 września 2012r. aby wykorzystać nasze nagrody w gminnych konkursach (za stół wielkanocny i postać Karolinki i Karliczka w czasie Dni Gogolina) postanowiliśmy zrobić wycieczkę do Skalnego Miasta w Czechach. Przewodnik czekał na nas w Kłodzku, wędrował razem z nami po adrszpaskich skałach, choć wycieczka była bardzo wyczerpująca , to nikt nie narzekał, że go bolą nogi, a widoki były przepiękne, a żarty przewodnika sprawiały że wszyscy byli weseli i nikt nie myślał o wysiłku. Pogodę mieliśmy wspaniałą. Wędrowaliśmy drogą przez las w którym jest tyle samo drzew co skał. Podziwialiśmy skały zwane Fotel Karkonosza, Fotel Babci, Głowę Cukru, a po prawej stronie w odnodze szlaku blisko siebie znajdowały się Organy i Chełm. Po metalowych schodach najpierw w górę potem w dół dotarliśmy do Skalnego Jeziorka tam czekała na nas łódka z przewodnikiem, który bardzo humorystycznie - anegdotami rozbawiał nas i pokazywał nam Wodnika Szuwarka, Topielca, Słonia i wiele innych atrakcji. Przez wąskie przejścia i po kładkach z desek szliśmy między pionowymi skałami aż dotarliśmy do Małego Wodospadu i Wielkiego Wodospadu, z którego na nasze życzenie popłynęła wielka lawina wody. Szliśmy dalej pośród skał, które co kilka metrów zaskakiwały nas inną formą i ukształtowaniem. Oglądaliśmy Górę Kochanków, Żółwia, Starostę i Starościnę, a na koniec przeciskaliśmy się wąską Mysią Dziurą za którą stoi Pianino Karkonosza. Po skalnych wędrówkach postanowiliśmy jeszcze dojechać do Kudowy Zdroju, aby napić się zdrojowej wody i pospacerować po Parku Zdrojowym. Ostatnim punktem naszej karłubieckiej wycieczki było pieczenie kiełbasek przy ognisku. W wycieczce brało udział 41 osób , rozpiętość wiekowa była b. duża od 6 lat do 65 lat.